Medialab: Samen Socratisch

Donderdag 26 september 2024, van 16:30 tot 18:30 | de Bibliotheek het Eemhuis

Kosten: gratis

Tijdens deze maandelijkse bijeenkomst duik je samen met anderen in een diepgaand gesprek over de digitale maatschappij. We gebruiken het filosofische format van een socratische dialoog, waarbij je door middel van bevragen en beantwoorden leert om beter grip te krijgen op je eigen standpunten en andermans perspectieven beter leert begrijpen. Het gesprek wordt geleid door een gespreksleider. Na de socratische dialoog sluiten we samen af met een gezellige borrel. De bijeenkomst vindt plaats op donderdag 26 september in de Bibliotheek het Eemhuis.

Thema

Tijdens deze sessie staat het thema 'De Mens en de Machine' centraal. We verkennen de vraag: wat betekent het om mens te zijn in een wereld waarin technologie steeds meer menselijke taken overneemt?

Een student filosofie zal het gesprek leiden en een introductie op het onderwerp geven, waarna we gezamenlijk dieper op het thema ingaan.

Deze bijeenkomst vindt elke maand plaats op de laatste donderdag van de maand, van 16.30 tot 18.30 uur. Bij elke bijeenkomst is er een ander onderwerp, altijd in het kader van de digitale maatschappij.

Meer van het Medialab

Bekijk alle activiteiten