Medialab: Amersfoort aan Zee

Donderdag 12 september 2024, van 19:00 tot 21:00 | de Bibliotheek het Eemhuis

Kosten: € 7,50

Heb jij je ooit afgevraagd hoe Amersfoort er over tientallen jaren uit zal zien? Misschien ligt Amersfoort dan wel aan zee! Tijdens drie workshops ga je aan de slag met het ontwerpen van een architectonische aanpassing voor het Amersfoort van de toekomst. Leer een 3D-model te maken van je ontwerp en werk samen met T is for Tech om je model in 3D te printen. Voor jongeren (15+) en volwassenen.

Wat ga je doen?

Donderdag 12 september in het Eemhuis
Tijdens de eerste bijeenkomst denk je samen met de groep na over klimaatverandering en de impact ervan op het Amersfoort van de toekomst. Vervolgens bedenk je een aanpassing voor de stad voor het scenario waarin Amersfoort in de toekomst aan zee komt te liggen.

Donderdag 19 september bij T is for Tech (gratis aangeboden door T is for Tech)
Tijdens de tweede bijeenkomst maak je een 3D-ontwerp van de bedachte aanpassing en print je dit ontwerp.

Donderdag 3 oktober in het Eemhuis
Tijdens de derde bijeenkomst presenteren alle deelnemers hun 3D-geprinte ontwerpen. Deze modellen worden vervolgens tentoongesteld in het Makerslab in het Eemhuis. Zo bouw je samen met alle deelnemers van de aankomende workshops een miniatuurstad van de toekomst, met het thema 'Amersfoort aan zee'.

Kaarten

Let op: Deze workshop wordt op drie dagen gegeven. Je meldt je zowel aan voor donderdag 12 september, donderdag 19 september als voor donderdag 3 oktober. Iedere avond starten we om 19.00 uur. De tweede workshop is op een externe locatie, namelijk bij T is for Tech.

Kaartje kopen

Meer van het Medialab