Lezen in de zomer

In de zon of in de schaduw... Vind een fijn plekje en lezen maar!

Tijdens de zomerperiode mag je extra lang lenen!
Van maandag 1 juli tot en met zondag 4 augustus is de uitleenperiode verdubbeld van 3 naar 6 weken. Dit geldt voor alle materialen, maar niet voor Sprinters en e-books of luisterboeken van de online Bibliotheek.

Tijdens de zomervakantie zijn er aangepaste openingstijden in sommige van onze vestigingen.

Zomerthrillers

Verhalen uit je vakantieland

Ontdek de mooiste boeken uit jouw vakantieland. Romans en thrillers uit Frankrijk, Italië, Spanje, Griekenland en meer vakantielanden.

Ontdek de verhalen

Verhalen over reizen

Reisverhalen

Reizen vanuit je stoel

Reizen algemeen

Vakantie in Nederland

Thuis vakantie vieren

Uitstapjes in Nederland

Zomerse recepten

Wereldse gerechten

Barbecueën

Tips voor kinderen

Vakantielezen

palmbomen, regenboog, bergen

Vakantielezen helpt je met leuke opdrachten om ook in de zomer te blijven lezen. Ga op schattenjacht en ontdek Avonturenland, Dierenrijk, Lachland, Sportmanië. Griezelkust en Sprookjeseiland!

Naar Vakantielezen

logo De Grote Vriendelijke Podcast

De Grote Vriendelijke Podcast. De eerste Nederlandse podcast over jeugdliteratuur.

Naar de podcast

Anti-verveeltips voor kinderen

Voor na de vakantie

Wil je nog meer leuke, mooie of interessante boeken lezen en zoek je inspiratie? Bekijk onze inspiratiepagina's.

Naar buiten met de online Bieb!

E-books, luisterboeken en tijdschriften, altijd en overal. Gratis met je biebpas. Wat ga jij lezen deze zomer?

Ontdek de online Bibliotheek