Blikopeners - Lekker eten. Door Bert van Eijden

Dinsdag 19 november 2024, van 10:30 tot 12:00 | de Bibliotheek Bunschoten

Kosten: Gratis (met koffie/thee en wat lekkers)

Bert van Eijden, al ruim 26 jaar eigenaar van restaurant en kookstudio De Mandemaaker, vertelt wat lekker eten met mensen kan doen. Maar ook hoe de marketing van grote bedrijven ervoor gezorgd hebben dat de gemiddelde Nederlander weinig van eten afweet. En wat hij echt als een groeiend probleem ziet, is dat we in verhouding met bijvoorbeeld 40 jaar geleden minder gezond zijn gaan eten, terwijl de keuzes veel groter zijn.

Bert heeft een grote passie voor eten en een hart voor Spakenburg. Dat heeft ervoor gezorgd dat zijn restaurant De Mandemaaker bekend is in de omgeving. Iedereen kent deze gastheer. Door zijn gastvrijheid vinden er ook vaak culturele avonden plaats in zijn restaurant. Bert noemt zichzelf daarom ook weleens lachend 'de Herberg van Spakenburg'.

Met lekkers

Na de lezing is er koffie of thee met wat lekkers gesponsord door Rotary Bunschoten-Spakenburg. Vanwege de aankopen vinden we het fijn als je jezelf van tevoren aanmeldt.

Over Blikopeners

Blikopeners is een reeks lezingen die maandelijks plaatsvindt in de Bibliotheek Baarn, Bunschoten en Leusden. De spreker komt uit de regio of er wordt over een lokaal thema of verhaal verteld.

Binnenkort in de Bibliotheek Bunschoten

Bekijk de agenda