Gevonden in boeken. Door Nico van Splunder ('t Ezelsoor)

Donderdag 26 september 2024, van 19:30 tot 21:00 | de Bibliotheek het Eemhuis

Kosten: gratis

In oude boeken zijn allerlei voorwerpen te vinden. Nico van Splunder is inkoper en verkoper van tweedehands boeken bij 't Ezelsoor in Amersfoort. Hij laat zien wat voor een verrassende, mooie en schokkende voorwerpen zij in het 42-jarig bestaan van het antiquariaat in boeken hebben gevonden. Zoals oude ansichtkaarten, bijzondere ex librissen (eigendomsmerkje dat in een boek wordt geplakt), gesigneerde boeken, 'foute' items uit WO2 en antieke bankbiljetten. Een lezing met mooie gevonden voorwerpen, leuke weetjes en grappige verhalen uit de praktijk van een tweedehands boekwinkel.

Tentoonstelling

Tot 30 september is een kleine selectie van de voorwerpen te zien in de vitrines bij de Espressobar in het Eemhuis. De tentoonstelling is gratis te bezoeken tijdens de openingsuren van het Eemhuis.

Binnenkort in de Bibliotheek het Eemhuis

Bekijk de agenda