Medialab

Resultaat 11 - 13 (van 13)

• vr 15 november 2024 Medialab: Deepfake workshop Bekijk details

Van 13:00 tot 14:30 de Bibliotheek het Eemhuis

Ontdek hoe je kunstmatige intelligentie (AI) kunt gebruiken om jouw eigen nepnieuwsvideo te maken en leer hoe je jezelf in de video kunt plaatsen. Ook gaan we in gesprek over waarom nepnieuws bestaat en hoe je jezelf ertegen kunt beschermen. De workshop is voor volwassenen.

• za 23 november 2024 Medialab: Data Walk Bekijk details

Van 14:00 tot 16:00 de Bibliotheek het Eemhuis

Verzamelpunten van data zijn overal om ons heen, vaak zonder dat we het merken. Deze verzamelpunten verzamelen de hele tijd informatie over ons. Van sensoren in automatische schuifdeuren tot bewakingscamera's. Deze technologieën spelen een belangrijke rol in onze stedelijke omgeving. Maar hoeveel weten we eigenlijk over deze data-verzamelpunten en de informatie die ze vastleggen? Leer hier meer over tijdens Data Walk.

• do 28 november 2024 Medialab: Samen Socratisch Bekijk details

Van 16:30 tot 18:30 de Bibliotheek het Eemhuis

Tijdens deze maandelijkse bijeenkomst duik je samen met anderen in een diepgaand gesprek over de digitale maatschappij. We gebruiken het filosofische format van een socratische dialoog. Hierbij leer je door te vragen en antwoorden beter grip te krijgen op je eigen standpunten en die van anderen. Het gesprek wordt geleid door een gespreksleider. Na de socratische dialoog sluiten we samen af met een gezellige borrel.

Paginanavigatie