Tegeltjeswijsheid; teken/schrijf je eigen tegeltjeswijsheid op een tegeltje

Vrijdag 13 september 2024, van 14:00 tot 16:00 | de Bibliotheek het Eemhuis

Kosten: gratis

Van 8 tot en met 15 september is het de Week van lezen en schrijven. In deze week wordt extra aandacht gevraagd voor de 2,5 miljoen volwassenen in Nederland die moeite hebben met lezen, schrijven en/of rekenen. In de Bibliotheek het Eemhuis doen we dat met een leuke activiteit: Maak je eigen tegeltje met tegeltjeswijsheid. Vrijdag 13 september van 14.00 tot 16.00 uur. Gratis en voor alle leeftijden.

Vrijdagmiddag 13 september staan er tafels en stoelen in de hal van de Bibliotheek het Eemhuis. Hier vind je alles wat je nodig hebt om zelf je tegeltje te maken. Je kunt er een mooie tekst op schrijven of iets tekenen.

Je hoeft je niet aan te melden en je mag gewoon aanschuiven tussen 14.00 en 16.00 uur.

Week van Lezen en Schrijven 8 tot en met 15 september

In Nederland hebben 2,5 miljoen volwassenen moeite met lezen, schrijven of rekenen. Daardoor hebben ze ook vaak moeite met een computer of een smartphone. Dat heeft veel gevolgen. Een baan vinden, gezond leven en grip hebben op je geldzaken is dan lastiger. Daarom doen we mee aan de landelijke Week van lezen en schrijven waarbij we iedereen oproepen om in actie te komen. Zodat meer mensen de kans krijgen om te leren lezen en schrijven. Dat is belangrijk, want onze samenleving wordt sterker als iedereen kan meedoen.

Ken je iemand die moeite heeft met lezen en schrijven? Bij het spreekuur van het DigiTaalhuis kunnen we verder helpen. Kom langs voor gratis hulp en advies.