Medialab: My First Smartphone Dag (8+)

Woensdag 30 oktober 2024, van 13:30 tot 16:00 | de Bibliotheek Woudenberg

Kosten: Gratis

De My First Smartphone dag is terug! Tijdens deze dag nodigen we ouders en kinderen uit om de wereld van de smartphone samen te ontdekken door middel van een aantal leuke en leerzame activiteiten. Woensdag 30 oktober in de Bibliotheek Woudenberg.

My First Smartphone Spel

Ouders en kinderen kunnen samen het My First Smartphone Spel spelen: door samen alle vragen te beantwoorden, maken ze duidelijke afspraken waar zowel ouders als kinderen zich aan moeten houden. En dan staat de deur naar die felbegeerde telefoon wagenwijd open!

Workshop animatiefilmpje leren maken

Met het Medialab kunnen kinderen en ouders aan de slag met het maken van een animatiefilmpje. Leer alle tips en tricks en ontdek met welke apps je zelf de leukste animaties kan maken! Dit mag op de eigen smartphone, maar als die nog aangeschaft moet worden kan het ook op een tablet van het Medialab.

Emoji speurtocht en emoji button maken

Daarnaast zijn er nog twee andere activiteiten doorlopend te doen. Haal een formulier op bij de balie, en speur de ruimte af naar verstopte emoji's. Op je formulier staan een hoop woorden, jij moet de juiste emoji's natekenen bij de juiste woorden. Of ontwerp en maak je eigen emoji, die je als button de hele dag kan dragen en mee naar huis kan nemen.

Adviesleeftijd: ouders met kinderen tussen de 8 en 12.