Heel Nederland Leest

Resultaat 1 - 10 (van 14)

• ma 4 november 2024 Lale Gül - Ik ben vrij Bekijk details

Van 20:00 tot 22:00 Marcuskerk, Asschatterweg 1

Lale Gül is bekend van haar openhartige boek ‘Ik ga leven’. In haar debuutroman beschreef zij de verstikkende tradities en verwachtingen binnen haar streng religieuze gemeenschap. In mei van dit jaar verscheen de opvolger ‘Ik ben vrij’. Hierin beschrijft zij de eerste jaren van haar nieuwe leven. Een leven met succes en vrijheid, maar ook met bedreigingen en zonder familie. Lale Gül komt tijdens Heel Nederland Leest vertellen over haar boeken en haar leven.

• do 7 november 2024 Taalfeest Bekijk details

Van 19:00 tot 22:30 de Bibliotheek het Eemhuis

Bij het Taalfeest vieren we de taal, van jong tot oud, van A tot Z! Met inspirerende sprekers, boeiende workshops en een uitdagende quiz. Alles om je taalhart bij op te halen.

• vr 8 november 2024 Filmavond Adios Amigos Bekijk details

Van 20:00 tot 21:45 Inloop 19.45 uur | de Bibliotheek Vathorst

Kom naar de filmavond in de Bibliotheek Vathorst. Je ziet hier de film Adios Amigos, een Nederlandse tragikomedie uit 2016, geregisseerd door Albert Jan van Rees.

• za 9 november 2024 Vliegtuigjeswedstrijd in het Eemhuis Bekijk details

Van 14:00 tot 15:30 de Bibliotheek het Eemhuis

Wil jij net als Joe Speedboot aan de slag met vliegtuigen? Kom dan op 9 november naar de Bibliotheek Het Eemhuis! Kom tussen 14.00 en 15.00 uur een vliegtuigje vouwen of vouw er thuis een. We laten ze om 15.00 uur vliegen door het Eemhuis. Wie vouwt het snelste vliegtuig en welk vliegtuig komt het verst? Een unieke kans om jouw papieren vliegtuigje te laten zweven door de grote hal van het Eemhuis. Aanmelden is niet nodig.

• di 12 november 2024 Silent Bookclub Eemhuis Bekijk details

Van 19:30 tot 21:30 de Bibliotheek het Eemhuis

Vind jij lezen leuk, maar kom je er niet aan toe? Zou je al blij zijn met een uurtje per maand rustig kunnen lezen, waarbij je als toef op de taart andere enthousiaste lezers ontmoet en interessante en leuke leestips krijgt? Kom dan naar de Eemhuis Silent Bookclub! Een boekenclub, waarbij je niet hetzelfde boek hoeft te lezen en waarbij je geen diepgaande vragen over je boek hoeft te beantwoorden. Je leest gewoon een boek waar je zin in hebt. Dit is vooral een plek waar het draait om het vinden van rust en een vast moment om (eindelijk) geconcentreerd een goed boek te lezen. Je zit nergens aan vast.

• vr 15 november 2024 Cobi van Baars - De onbedoelden Bekijk details

Van 20:00 tot 22:00 de Neng, Engweg 7

Cobi van Baars is een dubbeltalent: ze schrijft en schildert. Haar eerste boek ‘Schipper & Zn’ verscheen in 2017. Daarna volgden ‘Over het krakende ei’ (2019) en ‘Branduren’ (2020). Haar laatste boek is ‘De onbedoelden’ (2023). Een indrukwekkend boek over ongewenste adoptie in de jaren ‘60, waarbij een tweeling bij hun geboorte van elkaar wordt gescheiden. Het boek is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Cobi van Baars vertelt tijdens Heel Nederland Leest over haar boeken en werk.

• di 19 november 2024 Open leesclub over 'Joe Speedboot' Bekijk details

Van 11:00 tot 12:30 de Bibliotheek Vathorst

Praat mee over het boek Joe Speedboot van Tommy Wieringa. Dit boek krijg je cadeau van de Bibliotheek tijdens Heel Nederland Leest. Haal het boek begin november bij de Bibliotheek en sluit aan bij de open leesclub!

• di 19 november 2024 Mirjam van der Vegt - Leven is leren Bekijk details

Van 20:00 tot 22:00 Restaurant De Mandemaaker, Kerkstraat 103, Bunschoten-Spakenburg

Ontspan, leef en leer. In deze interactieve lezing ontdek je een aantal heel belangrijke lessen over veerkracht voor ruimte, rust en richting. Je gaat met een aantal belangrijke handvatten naar huis die je direct praktisch kunt toepassen. Ook leest Mirjam voor uit haar net verschenen boek ‘Levenslust’.

• wo 20 november 2024 Open leesclub over 'Joe Speedboot' Bekijk details

Van 14:00 tot 15:30 de Bibliotheek Leusden

• wo 20 november 2024 Books on Tour - Tegenslag en veerkracht Bekijk details

Van 19:30 tot 21:30 Fluor

‘Books on Tour’ in Fluor is een avond waar het zal gaan over het overwinnen van tegenslagen. Soms zit het thuis, op school of in de liefde niet mee. De schrijvers Alex Boogers en Koen Caris maken het hun hoofdpersonen nog een stuk lastiger. Zelfmoord in het gezin, ouders die elkaar de tent uit vechten, gepest worden op school. In de Grote Zaal van Fluor in Amersfoort komen Boogers en Caris erover vertellen. Waar halen ze hun inspiratie vandaan? Hoe verplaatsen ze zich in hun personages? Hoe was hun eigen jeugd?

Paginanavigatie