Agenda de Bibliotheek Leusden en Achterveld

In de Bibliotheek Leusden worden lezingen, voorleesfeestjes, jeugdactiviteiten en activiteiten van het DigiTaalhuis georganiseerd. In Servicepunt Achterveld zijn Voorleesfeestjes.

Resultaat 11 - 19 (van 19)

• vr 18 oktober 2024 Inloopspreekuur Openbaar Vervoer in de Bibliotheek Leusden Bekijk details

Van 14:00 tot 15:30 de Bibliotheek Leusden

Wil je graag met het openbaar vervoer reizen, maar heb je hier vragen over? Kom dan naar het inloopspreekuur van de OV-ambassadeurs. Zij helpen je gratis op weg.

• vr 25 oktober 2024 BabyBieb - Voorlezen aan de allerkleinsten Bekijk details

Van 10:00 tot 10:30 de Bibliotheek Leusden

Met je baby op schoot een boekje ontdekken en lezen is ontzettend leerzaam. Daarom organiseren we ook voor de allerkleinsten een heerlijk voorleesmoment in de bibliotheek! De baby's genieten tijdens de BabyBieb van een fijn momentje met papa, mama, opa of oma, en de ouders/verzorgers krijgen tips en inspiratie over voorlezen aan en spelen met de baby. Op vrijdag 25 oktober in de Bibliotheek Leusden.

• do 31 oktober 2024 Blikopeners - De Utrechtse Heuvelrug, vroeger en nu. Door Wil Nuijen Bekijk details

Van 10:00 tot 12:00 de Bibliotheek Leusden

De Utrechtse Heuvelrug kennen we allemaal, maar hoe ziet de geschiedenis van dit landschap eruit? Tijdens Blikopeners neemt Wil Nuijen je mee op ontdekkingsreis. Hij vertelt over het ontstaan, enorme ijsmassa’s en welke sporen je daarvan nu nog kunt zien. Hij neemt je mee in de tijd dat er tabak werd verbouwd, turf werd gestoken en de tijd dat het gebied werd ingezet als Grebbelinie. Zo leer je met andere ogen kijken naar onze mooie omgeving.

• vr 8 november 2024 Cursus 'DigiSterker; omgaan met de digitale overheid en DigiD' Bekijk details

Van 13:30 tot 15:30 de Bibliotheek Leusden

Wil je een verhuizing doorgeven of een gevonden of verloren voorwerp melden? Dat kan bij de balie van het gemeentehuis, maar ook via de website van de gemeente Leusden. En zo zijn er nog veel meer dingen die je online kunt regelen. Vind je dat lastig? Dan ben je van harte welkom bij de cursus DigiSterker; omgaan met de digitale overheid en DigiD. De cursus wordt gegeven door Gilde Leusden en bestaat uit 4 bijeenkomsten.

• vr 15 november 2024 Inloopspreekuur Openbaar Vervoer in de Bibliotheek Leusden Bekijk details

• vr 22 november 2024 BabyBieb - Voorlezen aan de allerkleinsten Bekijk details

Van 10:00 tot 10:30 de Bibliotheek Leusden

Met je baby op schoot een boekje ontdekken en lezen is ontzettend leerzaam. Daarom organiseren we ook voor de allerkleinsten een heerlijk voorleesmoment in de bibliotheek! De baby's genieten tijdens de BabyBieb van een fijn momentje met papa, mama, opa of oma, en de ouders/verzorgers krijgen tips en inspiratie over voorlezen aan en spelen met de baby. Op vrijdag 22 november in de Bibliotheek Leusden.

• do 28 november 2024 Blikopeners - Sovjet Ereveld. Door Remco Reiding Bekijk details

Van 10:00 tot 12:00 de Bibliotheek Leusden

Decennialang bleven kinderen van oorlogsslachtoffers uit de Sovjet-Unie in onwetendheid over het lot van hun vader. Totdat Remco Reiding in 1998 besloot hen te zoeken en vertelde dat hun vader op het Sovjet Ereveld in Leusden begraven ligt. Hij schreef een boek over zijn enerverende zoektocht: Kind van het Ereveld. Tijdens Blikopeners vertelt hij over het Sovjet Ereveld en zijn zoektocht.

• vr 20 december 2024 Inloopspreekuur Openbaar Vervoer in de Bibliotheek Leusden Bekijk details

• vr 27 december 2024 BabyBieb - Voorlezen aan de allerkleinsten Bekijk details

Van 10:00 tot 10:30 de Bibliotheek Leusden

Met je baby op schoot een boekje ontdekken en lezen is ontzettend leerzaam. Daarom organiseren we ook voor de allerkleinsten een heerlijk voorleesmoment in de bibliotheek! De baby's genieten tijdens de BabyBieb van een fijn momentje met papa, mama, opa of oma, en de ouders/verzorgers krijgen tips en inspiratie over voorlezen aan en spelen met de baby. Op vrijdag 27 december in de Bibliotheek Leusden.

Paginanavigatie