Agenda de Bibliotheek het Eemhuis

In de Bibliotheek het Eemhuis worden lezingen, voorleesfeestjes, jeugdactiviteiten en activiteiten van het DigiTaalhuis georganiseerd.

Resultaat 21 - 30 (van 48)

• do 29 aug Boekentiptafel Bekijk details

Van 10:00 tot 12:00 | De Bibliotheek het Eemhuis (bij de Espressobar)

Heb je een goed boek gelezen waarvan je vindt dat anderen het ook moeten lezen? Of ben je toe aan een nieuw boek, maar kun je wel een tip gebruiken? Dan is de Boekentiptafel de plek om te zijn! Je vindt de Boekentiptafel deze zomer elke maandag en donderdag van 10.00 tot 12.00 uur in de Bibliotheek het Eemhuis. Praten over boeken gaat natuurlijk het best onder het genot van een kopje koffie of thee. Daarom kun je gratis een kopje koffie of thee halen bij de Espressobar!

• wo 04 sep BabyBieb - Voorlezen aan de allerkleinsten Bekijk details

Van 11:00 tot 11:30 | de Bibliotheek het Eemhuis

Met je baby op schoot een boekje ontdekken en lezen is ontzettend leerzaam. Daarom organiseren we ook voor de allerkleinsten een heerlijk voorleesmoment in de bibliotheek! De baby's genieten tijdens de BabyBieb van een fijn momentje met papa, mama, opa of oma, en de ouders/verzorgers krijgen tips en inspiratie over voorlezen aan en spelen met de baby. Op woensdag 4 september in de Bibliotheek het Eemhuis.

• ma 09 sep Write Watchers Bekijk details

Van 18:30 tot 21:30 | de Bibliotheek het Eemhuis

Write Watchers is voor mensen die momenteel bezig zijn met het schrijven van een boek, of die van plan zijn om een boek te schrijven en een stimulans of een stok achter de deur nodig hebben. In plaats van dit in eenzaamheid te doen, biedt Write Watchers schrijvers de mogelijkheid om elkaar maandelijks te ontmoeten en te ondersteunen in een gezamenlijke omgeving. Aanmelden is niet nodig.

• di 10 sep Inspiratiesessie en borrel voor leerkrachten, met Heleen Buhrs Bekijk details

Van 15:30 tot 17:30 | KAdEcafé

De Bibliotheek Eemland nodigt alle leerkrachten in haar werkgebied uit voor een inspirerende lezing en een gezellige borrel. De lezing wordt gegeven door Heleen Buhrs en zal gaan over haar aanpak zoals ze die ook beschrijft in haar net verschenen boek 'Effectief leesonderwijs in de praktijk'. Deze inspirerende middag is op dinsdag 10 september in het KAdEcafé in Amersfoort.

• di 10 sep Minibiebs in Amersfoort Bekijk details

Van 19:30 tot 21:00 | de Bibliotheek het Eemhuis

Heb jij een minibieb of wil je er mee beginnen? Kom dan naar de bijeenkomst over minibiebs in Amersfoort! De Bibliotheek Eemland draagt iedereen die lezen promoot een warm hart toe. We denken dat we elkaar kunnen versterken en helpen.

• vr 13 sep Tegeltjeswijsheid; teken/schrijf je eigen tegeltjeswijsheid op een tegeltje Bekijk details

Van 14:00 tot 16:00 | de Bibliotheek het Eemhuis

Van 8 tot en met 15 september is het de Week van lezen en schrijven. In deze week wordt extra aandacht gevraagd voor de 2,5 miljoen volwassenen in Nederland die moeite hebben met lezen, schrijven en/of rekenen. In de Bibliotheek het Eemhuis doen we dat met een leuke activiteit: Maak je eigen tegeltje met tegeltjeswijsheid. Vrijdag 13 september van 14.00 tot 16.00 uur. Gratis en voor alle leeftijden.

• vr 27 sep Workshop Veilig online in de Bibliotheek het Eemhuis Bekijk details

Photo of cheerful positive man pensioner dressed blue pullover working modern device empty space isolated yellow color background. Van 14:00 tot 16:00 | de Bibliotheek het Eemhuis

Vrijdag 27 september van 14.00 tot 16.00 uur organiseert DigiTaalhuis Amersfoort de gratis workshop Veilig online in de Bibliotheek het Eemhuis. Een praktische workshop waarin je leert hoe je veilig je smartphone, tablet of laptop gebruikt. Aanmelden kan via onderstaand knop. Lukt dit niet, meld je dan aan bij de balie in de Bibliotheek of bel 033-4631914.

• vr 04 okt Cursus 'DigiSterker; omgaan met de digitale overheid en DigiD' Bekijk details

Full body size photo of sit comfort armchair woman grandmother learning new device modern netbook isolated over beige color background. Van 10:00 tot 12:00 | de Bibliotheek het Eemhuis

Wil je een verhuizing doorgeven of een gevonden of verloren voorwerp melden? Dat kan bij de balie van het gemeentehuis, maar ook via de website van de gemeente Amersfoort. En zo zijn er nog veel meer dingen die je online kunt regelen met de overheid. Vind je dat lastig? Dan ben je van harte welkom bij de cursus DigiSterker; omgaan met de digitale overheid en DigiD. De cursus bestaat uit 4 bijeenkomsten.

• za 05 okt Vragenuurtje over ondernemen door StartersHUB Bekijk details

Van 14:00 tot 15:30 | de Bibliotheek het Eemhuis

Vragenuurtje over ‘starten als ondernemer en wat erbij komt kijken voor joú’. Overweeg je om te starten als zelfstandig professional en of wil je gewoon weten wat daar allemaal bij komt kijken? Wil je een antwoord op die ene prangende vraag? Je weet niet goed waarmee te starten? Kom dan zonder afspraak binnen op ons inloopspreekuur. Geen kosten, geen kapsones, wel eerlijk antwoord op alle vragen (ook de lastige!). Elke eerste zaterdag van de maand.

• wo 09 okt Cursus Reizen met het openbaar vervoer Bekijk details

Van 14:00 tot 16:00 | De Bibliotheek het Eemhuis

Heb je moeite met reizen met het openbaar vervoer of vind je het allemaal een beetje overweldigend. Dan is deze cursus voor jou. Woensdag 9 oktober is de eerste bijeenkomst van 14.00 tot 16.00 in de Bibliotheek het Eemhuis.

Paginanavigatie